11 najlepszych bajek

Mimo tego, że jestem już licealistką to nie widzę żadnego problemu, w tym że uwielbiam bajki. Są  piękne, z przesłaniem i zawsze mają szczęśliwe zakończenie. Nic dziwnego, że postanowiłam je uporządkować i zaprezentować wam moje zestawienie jedenastu najlepszych bajek jakie kiedykolwiek oglądałam. A możecie być pewni, że było ich mnóstwo.  Moja kolekcja nie może znaleźć sobie w domu odpowiedniego miejsca, nie ukrywajmy jest dość spora.


Miejsce jedenaste: Barbie jako Roszpunka

Wiecie co najbardziej lubiłam w tej bajce? Smoka Penelopę. Może i była trochę rozgadana i niezdarna, ale za to jaka urocza :) Oprócz tego, Barbie za sprawą magicznego przedmiotu, nazwijmy go szczotkopędzel, mogła przenieść się do miejsca o którym myśli. Genialne prawda? Może ktoś wie, gdzie dostanę coś takiego?

Miejsce dziesiąte: Wilk i Zając

Rosyjska bajka, w której pewnego dnia Zając zgasił Wilkowi papierosa. Wilk z zemsty chce zjeść pana Zająca. Dość dziwny pomysł, ale jak komedia to komedia.



Miejsce dziewiąte: Shrek

Nie ma mowy, aby w tym rankingu zabrakło Shreka. Jest tam tyle bajkowych postaci w jednym miejscu, że nie musiał nawet konkurować z innymi produkcjami. Idealny przykład tego jak zielony, wstrętny i obleśny ogr może podbić serca widzów. Albo to wszystko wina osła.

Miejsce ósme: Potwory i Spółka

Znajdziemy tutaj wszystkie emocje jakie może wymagać widz: strach, rozpacz, radość. A to wszystko podczas misji: odstawić Boo do domu. Poza tym duży plus za futro Sullivana!


Miejsce siódme: Nowe szaty króla

W skrócie głupi i zachłanny król Kuzco zamieniony w lamę, chce wrócić do swojego królestwa. Na domiar złego dowiaduje się, że ktoś usilnie chce go zabić. Tak pozytywnie. Jednak jak w każdej bajce, Kuzco wraca do pierwotnej postaci, no może trochę zmądrzał, a Pacha ma gdzie mieszkać. Takie rzeczy tylko w bajkach.

Miejsce szóste: Epoka lodowcowa

Nie wiem jak wy, ale ja zdecydowanie jestem fanką pierwszej części. Gdzie Manfred jest puszysty, a nie gruby, Sid jest władcą płomieni, a Diego bawi się z najmłodszym członkiem stada w "Gdzie jest bobas?". Mimo komizmu całej akcji, jest w niej coś realnego, np. ludzie zabijają się w sklepach o ciuchy, tak jak dziwne ptaki o melony.



Miejsce piąte: Madagaskar

I król Julian! Genialna postać. Powinniśmy również docenić biednego, zawsze chorego Melmana. Nawet nie wyobrażacie sobie ile musiała przejść ta żyrafa. Swoją drogą, wyobraźcie sobie co byście zrobili, gdybyście spotkali połowę zoo na dworcu centralnym? Myślę, że selfie to dobra odpowiedź.

Miejsce czwarte: Alicja w Krainie Czarów

Piękna Alicja, szalony Kapelusznik, dwa grubasy, Czerwona Królowa z dużą głową i jej nawiedzona biała siostra w magicznej krainie. To wystarczy, aby stworzyć niezapomnianą bajkę, którą mogę oglądać milion razy.

Miejsce trzecie: Jak wytresować smoka

Uwaga, to już podium. Smok Szczerbatek i jego przyjaciel Czkawka. Niby nic, ale klimat jest. A w bajkach właśnie o to chodzi. Ja, osoba która nie przepada za chodzeniem do kina poszła na drugą część tej produkcji. Nie żałuję, było świetnie. Powiem wam, że więcej było licealistów niż małych dzieci. Bajki łączą pokolenia!



Miejsce drugie: Muminki

Taaak, nareszcie! Nie mam swojej ulubionej postaci, ale na upartego wybrałabym Bukę. Zawsze czekałam, aż pojawi się w odcinku, ale niestety za często to się nie zdarzało, więc biedna ja polubiłam Ryjka. Czy ktoś mi powie co to jest za zwierzak?! Uwielbiam tą bajkę, mogłabym o niej opowiadać bez przerwy. Kiedy już odwiedzę Japonię obowiązkowo muszę odwiedzić kawiarnię Muminków i wypić kawę z Tatusiem Muminka.

Miejsce pierwsze: Scooby Doo

 Idealna para: gadający pies i wiecznie głodny hipis. Poza nimi Fred, Daphne i Velma tworzyli świetną paczkę. Mieć takie przygody to dopiero coś! Obejrzałam chyba wszystkie odcinki, większość z nich mam na kasecie video i jeszcze działają. Siedziałam całymi dniami i je oglądałam, chyba trzeba do tego powrócić.

źródło zdjęć: grafika Google

6 komentarzy:

  1. O jeja! Wilk i zając! Miałam tę bajkę jeszcze na kasecie video, ale tak często ją oglądałam, że w końcu skończyła swój żywot. Aż chciałoby się wrócić do lat dzieciństwa.
    Dzięki za ten post.

    OdpowiedzUsuń
  2. Scooby Doo to bajka mojego dzieciństwa, nic mnie wtedy tak nie przerażało a zarazem bawiło jak ten kochany pies i czwórka detektywów :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ojacie niespodziewalam się takiego 1 miejsca :) Ja bym dalą na 1 miejscu jak wytrzesowac smoka, Scooby Doo chyba wgl by się nie znalazł na liscie. Ale bajka o smoku 1 i 2 część są świetne! Płakałam na nich i przeżywałam takie emocje jak nigdy!

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja Cię... Bajki! Flinstonowie, stare Disneya... I niektóre seriale Disneya. :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Twój ranking jest bardzo podobny do mojego. Znaczna część bajek się powtarza z tym że w innej kolejności. Serio Nowe szaty króla lepsze od Shreka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Shrek jest dobrą bajką, ale jednak Kuzco wygrał swoją osobowością ;)

      Usuń