Człowiek renesansu

Summer ❤️


Powracam do was z nową dawką pozytywnej energii! Co w dzisiejszym poście? Otóż zbliżają się wakacje, a co za tym idzie, mnóstwo wolnego czasu. Jak najlepiej go spędzić, każdy sam o tym zadecyduje. Moim zadaniem jest zmotywować was do niezmarnowania go!

Zresztą nie tylko w wakacje. Nauczmy się cenić swój czas. Ostatnie dni to była u mnie jakaś masakra. Wstawałam rano niewyspana, w szkole usypiałam i wynudziłam się okropnie, w domu spałam i w nocy też. I tak przez jakieś trzy dni. Całe szczęście dzisiaj zorientowałam się, że tak dalej być nie może być. W końcu przespała bym wakacje. A do tego nie dopuszczę! Mam postanowienie, że każdego dnia będę robić coś ciekawego.

No dobra, ale po co być produktywnym w wakacje? Przecież to czas odpoczynku. Odpoczywać to będziecie sobie na emeryturze w domku nad morzem. Zauważcie, że na ten domek trzeba zapracować sprzedając swoje umiejętności. A umiejętności trzeba szlifować i ładnie zaprezentować.

Dlatego właśnie trzeba wziąć się za swój rozwój. Szkoła zapewnia nam tylko wiedzę. Kiedyś o tym pisałam, że nie każdy z niej korzysta i robi sobie coraz więcej zaległości. Wiedza to nie wszystko, teraz liczą się praktyki. Popularne są szkoły techniczne i różnego rodzaju praktyki. Nie ma się co dziwić. Postawcie się w roli pracodawcy. Wybralibyście osobę z doświadczeniem, co zna się na swoim fachu czy tego co zna tylko teorie? No właśnie.

Mamy do dyspozycji internet, w którym jest wszystko. Od śmiesznych porad po płatne kursy i treningi personalne. Dlaczego mielibyśmy z niego nie skorzystać? Są również niezawodne książki. Chcieć to móc. I nie narzekajcie na wszystko po kolei. Że tutaj tego nie ma, że ten podręcznik jest okropny i nie będziecie się tego uczyć. To do cholery znajdźcie to gdzieś indziej! Trzeba sobie w życiu radzić, nikt nie będzie wam wszystkiego pod nos podstawiać! Wręcz przeciwnie, będą rzucać kłody pod nogi. Musimy wszystko dostosowywać do swoich potrzeb i koniec tematu.




W dzisiejszych czasach musimy znać się na wszystkim. Musimy znać budowę silnika, szczegóły drogi kanapki od jamy ustnej, aż do jej wydalenia; umieć szyć, gotować, zaprojektować dom, malować ściany, prowadzić ogród, być perfekcyjną panią domu i jednocześnie umieć ułożyć sobie plan ćwiczeń i poznawać nowe dziedziny. Wszystko to przydaje się na co dzień. Zauważcie, że są to rzeczy z całkiem różnych dziedzin. My musimy być ludźmi renesansu. I wiecie co? Mi się to podoba.

Bądźmy jak Mikołaj Kopernik, Leonardo da Vinci i Michał Anioł razem wzięci! Z naszych planów dotyczących nauki zazwyczaj nic nie wychodzi. Może warto postarać się o trochę silnej woli? Wyjdzie wam to na dobre. I nie pytajcie się po co wam jakieś zagadnienie z fizyki. Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć więcej, może akurat przyda wam się to do jakiejś krzyżówki albo konkursu, w którym wygracie milion dolarów? Nic wam nie zaszkodzi, a może się kiedyś przydać.

źródło zdjęć: weheartit.com


2 komentarze:

  1. Aż chyba pójdę się pouczyć o rolnictwie naszego pięknego kraju raju!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz poznać topografię i warunki naturalne panujące na Jeżowie za Chodlem to mam hektar truskawek do obrobienia zainteresowana ?

      Usuń